Thunderdome viert samen met fans dubbel feest in Warehouse Elementenstraat

Thunderdome viert samen met fans dubbel feest in Warehouse Elementenstraat
Dubbel feest voor Thunderdome in Warehouse Elementenstraat. Photocredits: Stephan Versluis

Thunderdome viert samen met fans dubbel feest in Warehouse Elementenstraat

Het was afgelopen zaterdag dubbel feest in de Warehouse Elementenstraat. Daar, in de industriële underground ‘bunker’ gingen diehard Thunderdome fans ‘old skool’ los tijdens de uitverkochte ‘ DIE HARD DAY II’ editie waar onder andere optredens waren van Lady Dana, Darkraver en andere Thunderdome giganten. En dat niet alleen, het keiharde dance-event viel samen met de officiële presentatie van het boek: Thunderdome – 25 years of hardcore.

Thunderdome viert samen met fans dubbel feest in Warehouse Elementenstraat
Dubbel feest voor Thunderdome in de Warehouse Elementenstraat! Photocredits; Stephan Versluis

Het boek vertelt in woord en beeld de geschiedenis van ‘s werelds grootste en belangrijkste hardcore-feest. Het 400 pagina’s tellend koffietafelboek is vanaf zaterdag, geheel in de lijn met het aantal levensjaren voor precies € 25,- euro via de Thunderdome shop verkrijgbaar.

Het hele bestaan van Thunderdome is gebundeld in een 400-pagina’s tellend koffietafelboek. Het bevat interviews met o.a. founders Duncan Stutterheim en Irfan van Ewijk, honderden nooit eerder gepubliceerde foto’s, wilde verhalen van toen en nu, de volledige line ups, het iconische artwork en natuurlijk interviews met de belangrijkste artiesten: Dano, Gizmo the Prophet, Buzz Fuzz, Drokz, Promo en vele anderen.

Thunderdome startte in 1992 en ontketende een totale revolutie: gabber werd de grootste jongerencultuur die Nederland ooit gekend heeft. Op de piek in de jaren negentig noemde één op de drie jongeren zich gabber en werd het straatbeeld gedomineerd door Aussies, bomberjacks, Air Max, kale koppen en: The Wizard, het iconische logo van Thunderdome. Het werd naast de smiley het bekendste beeldmerk van de internationale dance scene.

Thunderdome kende ups en downs en hardcore als genre werd meermaals doodverklaard. Niets bleek echter minder waar, iedere keer richtte het zich weer op. In 2017 keerde Thunderdome na vijf jaar afwezigheid terug met de grootste editie ooit: 40.000 mensen met ruim 50 nationaliteiten. Hierover zegt Duncan Stutterheim: ‘Thunderdome is het grootste cultmerk dat we hebben gebouwd. Het is al die jaren door fans in leven gehouden. Ongelofelijk.’

Een team van prominente journalisten (onder meer Atze de Vrieze, Arne van Terphoven, Timo Pisart) werkte samen met enkele hardcore-insiders aan het overzichtswerk. Het design komt van Britta Möller, bekend van Celebrate Life en Mary Go Wild.

vrijetijdamsterdam.nl

Lees ook: Inschrijving Annie M.G. Schmidt prijs geopend

Gerelateerde artikelen:

Bumble bundelt de krachten met Media Nanny & ID & T

Tweede jubileumfeest Charly Lownoise & Mental Theo weer uitverkocht

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here