Verlies van 21,8 miljoen euro voor Brand Retail Group
Foto: funda.nl

Verlies van 21,8 miljoen euro voor Brand Retail Group

Brand Retail Group heeft over vorig jaar een verlies van 21,8 miljoen euro in de boeken geschreven. De netto-omzet van Brand Retail Group, waarvan Open32, Sissy-Boy en Tumble ’N Dry de drie grootste ketens zijn, is vorig jaar met zo’n vijf procent opgelopen naar 141,7 miljoen euro. Het grootste deel daarvan wordt in Nederland behaald (124,6 miljoen), gevolgd door België (9,5 miljoen) en Duitsland (4,4 miljoen).

Het verlies nam toe van een miljoen naar 2,5 miljoen

Bij Sissy-Boy liep de omzet in het afgelopen boekjaar, dat eind januari eindigde, met 11,6 procent op naar 55,2 miljoen euro. Tegelijkertijd nam het verlies toe van een miljoen naar 2,5 miljoen euro. Tumble ’N Dry kwam over 2017 hetzelfde bedrag tekort, na een jaar eerder nog zeven ton winst te hebben geboekt. Het kinderkledingmerk zag zijn omzet met 13,4 procent toenemen.

De aandeelhouders sprongen bij met 5,8 miljoen euro

Het moederbedrijf zelf wordt deels gefinancierd door B32 Groep, dat vorig jaar een lening van een miljoen euro verstrekte. Verder sprongen de aandeelhouders dit jaar bij met een extra financiering van 5,8 miljoen euro. Brand Retail Group heeft een negatief eigen vermogen van bijna 35 miljoen euro. Dat nieuws meldde retailtrends vrijdag 2 november, op basis van inzage van de jaarrekening.

Tumble ’n Dry en Sissy-boy zijn ruim vertegenwoordigd in de stad

Van de drie grote ketens heeft Open32 geen vestiging in Amsterdam zitten. Het merk Tumble ’n Dry wordt in diverse Amsterdamse winkels verkocht en Sissy Boy heeft diverse vestigingen in de stad, zoals bij MAGNA PLAZA, in de Utrechtsestraat, het Centraal Station en op de KNSM-laan 19.

vrijetijdamsterdam.nl

Gerelateerd artikel: Er is er een jarig hoera hoera

Lees ook: Amsterdam – leuke dingen doen – 5 november 2018

Lees ook: Kerstverlichting siert al deel binnenstad Amsterdam