
KWF – campagne Smeren, Kleren, Weren
Tientallen kinderen speelden vandaag een potje Levend Pacman op een parcours van 15 bij 15 meter in het Westerpark in Amsterdam. Met dit ludieke evenement vraagt KWF Kankerbestrijding aandacht voor een serieus onderwerp: Huidkanker.

KWF – campagne ‘Smeren, Kleren, weren’
Morgen start de KWF – campagne Smeren, Kleren, Weren
, waarbij het gaat om insmeren, beschermde UV-kleding en regelmatig de schaduw opzoeken.

Tijdens Levend Pacman komen deze zonbeschermingselementen terug
Tijdens Levend Pacman komen deze zonbeschermingselementen terug. Iedere deelnemer beschermt zich tegen de zonnetjes, met voorwerpen die symbool staan voor Smeren, Kleren, Weren: zonnebrandcrème, kleding, grote parasols en petjes.

Huidkanker is de kanker die het meeste voorkomt in ons land
Huidkanker is de meest voorkomende vorm van kanker in Nederland. Zonverbranding op jonge leeftijd vergroot de kans op huidkanker op latere leeftijd en daarom is het belangrijk dat ouders en kinderen zich beschermen.

De campagne Smeren, Kleren, Weren wordt ingezet om ouders en kinderen te informeren over het belang van goede zonbescherming door middel van tips over zonnebrandcrème, UV-werende kleding en regelmatig de schaduw opzoeken. Huidkanker is de meest voorkomende vorm van kanker in Nederland en zonverbranding is daarvan de belangrijkste oorzaak.
Tijdens Levend Pacman komen deze zonbeschermingselementen terug. Ieder kind dat meedoet, beschermt zich tegen de zonnetjes met voorwerpen die symbool staan voor Smeren, Kleren, Weren. Denk aan zonnebrandcrème, kleding, grote parasols en petjes.
Op schermen rond het parcours is iedere run te volgen en kinderen kunnen gratis meedoen. Er is was live-commentaar van Thomas van Vliet (Radio 1).
vrijetijdamsterdam.nl
Gerelateerd artikel:
Levend Pacman als startsein campagne Smeren, Kleren, Weren KWF