Amsterdamse ondernemers opgelet: “relatiegeschenken nog steeds succesvol”

Amsterdamse ondernemers opgelet: “relatiegeschenken nog steeds succesvol”
Credits: Pxhere

Ben jij er nog niet uit of je jouw klanten in Amsterdam relatiegeschenken zal sturen met de kerstdagen? Uit onderzoeken blijkt dat relatiegeschenken belangrijk zijn om een goede band te behouden met klanten. Een dopper bedrukken zou een goede vorm van relatiebeheer kunnen zijn. Andere voorbeelden zijn een mok met bedrijfslogo, pennen in de bedrijfskleuren en/of flessen wijn. Daarnaast zijn er nog vele andere mogelijkheden.

Verrassen met relatiegeschenken

Ondanks de kracht van online marketing blijft het uiterst effectief om relaties te verrassen met relatiegeschenken. Het is goed voor relatiemanagement en kan advertentiemogelijkheden genereren.

Naast onderhouden van klantenrelaties dragen relatiegeschenken ook bij aan het verbeteren van klantrelaties. Als je samen hebt gewerkt aan een bijzonder project dan kun je bijvoorbeeld een bedankje als geschenk sturen. Dit zal altijd blijven herinneren aan die mooie prestaties die beide bedrijven behaald hebben. Dit zal de samenwerking voor de toekomst alleen maar ten goede komen.

Mooi cadeau is altijd leuk

Ga maar eens na in je eigen omgeving. Iedereen vindt het in de regel leuk om een mooi cadeau te krijgen. Hetzelfde gebeurt als je namens je bedrijf iets bijzonders aan een ander bedrijf geeft. Recente statistieken wijzen uit dat de helft van een bedrijf je sneller herinnert als je een relatiegeschenk hebt opgestuurd.

Een pure win situatie

Een ander bijkomend voordeel is dat je tegelijkertijd reclame maakt voor je bedrijf voor andere bedrijven. Als het betreffende bedrijf vertegenwoordigers over de vloer hebben en jouw mok met bedrijfslogo staat in het zicht, dan is het een pure win situatie.

In het begin van het artikel lieten we al even vallen dat je een dopper kunt laten bedrukken, pennen in de bedrijfskleuren en/of flessen wijn kunt geven. Op dit moment is duurzaamheid en technologie een belangrijk aandachtspunt. Je zou dus bijvoorbeeld iets kunnen kopen dat daar aandacht aan besteed.

VTA Business

vrijetijdamsterdam.nl