Foto's en verhaal: Turn on the Light 2017
Turn on the Light 2017. Foto: vrijetijdamsterdam.nl

Foto’s en verhaal: Turn on the Light 2017

Met een heerlijk samenzijn van een enorm aantal mensen op De Dam in Amsterdam is donderdagavond het startsein gegeven voor het feestseizoen. Een enorme show, spektakel, vuurwerk en het ontsteken van 300.000 lichtjes aan de gevel van de Bijenkorf maakten het voor de aanwezigen tot een onvergetelijke en spectaculaire avond. De avond begon om zeven uur en om half acht ging iedereen tevreden richting huis.

Foto's en verhaal: Turn on the Light 2017
Turn on the Light 2017. Foto: vrijetijdamsterdam.nl
Foto's en verhaal: Turn on the Light 2017
Turn on the Light 2017. Foto: vrijetijdamsterdam.nl
Foto's en verhaal: Turn on the Light 2017
Turn on the Light 2017. Foto: vrijetijdamsterdam.nl
Foto's en verhaal: Turn on the Light 2017
Turn on the Light 2017. Foto: vrijetijdamsterdam.nl
Foto's en verhaal: Turn on the Light 2017
Turn on the Light 2017. Foto: vrijetijdamsterdam.nl
Foto's en verhaal: Turn on the Light 2017
Turn on the Light 2017. Foto: vrijetijdamsterdam.nl
Foto's en verhaal: Turn on the Light 2017
Turn on the Light 2017. Foto: vrijetijdamsterdam.nl
Foto's en verhaal: Turn on the Light 2017
Turn on the Light 2017. Foto: vrijetijdamsterdam.nl

Er staan ieder jaar bij de Bijenkorf een hele hoop evenementen op het programma waaronder het Turn on the Light festival op de Dam. ATAG demonstratiekeuken, Magie van cosmetica, de Bijenkorf en Sint Nicolaas en Speelgoedweekend zijn andere voorbeelden van evenementen bij het warenhuis de Bijenkorf.

Over de Bijenkorf

‘De Bijenkorf heeft ’t!’ was jarenlang de slogan die je zag op allerlei affiches in de jaren ’50 en ’60. Hieronder voerde het warenhuis diverse campagnes zoals ‘ons huis ons thuis’, ‘witte week’, ‘huishoudfair’ en ‘Sinterklaas hofleverancier’. Martin Lederman hield zich vanaf de jaren ’30 bezig met de identiteit van de Bijenkorf; de campagnes en de vormgeving. Later presenteert de Bijenkorf zich in advertenties als centraal concept in plaats van de focus op producten. De Bijenkorf benadert bekende en minder bekende ontwerpers om de jaarlijkse affichecampagnes vorm te geven. Deze geven een boeiend beeld van de veranderingen in mode en smaak en inzicht in de ontwikkelingen in de grafische vormgeving gedurende een groot deel van de 20e eeuw.

vrijetijdamsterdam.nl

Gerelateerd artikel over Turn on the Light 2017.