
SUSHISAMBA viert Earth Week met culinaire ‘regenwoudcampagne’ voor Cool Earth
Op 22 april is het International Earth Day en zal de hele week bij SUSHISAMBA in het teken staan van deze dag. SUSHISAMBA viert Earth Week met een op het regenwoud geïnspireerde culinaire campagne voor Cool Earth. De viering van Earth Week bij SUSHISAMBA zal wereldwijd plaatsvinden in Londen, Miami, Amsterdam en Las Vegas met het doel gasten te informeren, onderwijzen, inspireren en aan te sporen om de ontbossing van het regenwoud in de Amazone te stoppen.
Regenwoud ingrediënten gekweekt en geoogst in het Peruviaanse regenwoud op het menu
Met gebruik van ingrediënten, gekweekt en geoogst in het Peruviaanse regenwoud door de Asháninka, Peru’s grootste inheemse bevolkingsgroep, hebben de lokale SUSHISAMBA chefs onder leiding van Corporate Chefs Claudio Cardoso en John Um een uniek Earth Week menu gecreëerd. In dit limited-edition menu komen de klassieke smaken van de SUSHISAMBA keuken samen met rijke ingrediënten uit het regenwoud, zoals chocolade, koffie en gedroogd fruit.
Een deel van de totale opbrengst zal naar NGO Cool Earth’s inzet gaan om de Asháninka gemeenschap te ondersteunen, evenals het ondersteunen van hun strategisch doel de ontbossing en klimaatveranderingen tegen te houden.
“SUSHISAMBA’s Earth Week viering brengt smaken van de Amazone die net zo uniek zijn als de Asháninka gemeenschap die de smaken kweekt,’’ zegt Chef Cláudio. “Dit initiatief is onze manier om meer hulp te krijgen voor de mensen die opkomen voor iets dat zo kostbaar is, maar toch nog zo onderschat wordt. Ieder van ons, zou Planeet Aarde moeten zien als ons enige thuis dat ons volledige respect en onze inspanningen nodig heeft om behouden te worden, helaas nu meer dan ooit.’’
Het Amazoneregenwoud heeft altijd een speciale betekenis gehad voor SUSHISAMBA
De situatie van het Amazoneregenwoud heeft altijd een speciale betekenis gehad voor SUSHISAMBA. De Braziliaanse/Peruviaanse achtergrond van het restaurant en onze passie voor het steunen van de Amazone hebben beiden bijgedragen aan het wereldwijde partnerschap tussen SUSHISAMBA en Cool Earth.
Cool Earth is een non-profit organisatie die nauw samenwerkt met regenwoudgemeenschappen om op die manier ontbossing en klimaatverandering tegen te gaan. Cool Earth zet geen hekken neer, maar geeft de controle terug aan degenen die het verdienen: locals. Deze aanpak sluit aan bij de ethos van het behoud, de duurzaamheid en het creëren van educatieve en sociale bewustzijn.
Over de samenwerking, vertelt Shimon Bokovza, CEO van SUSHISAMBA: “Sinds het begin van het merk zijn we toegewijd aan het vieren van het Zuid-Amerikaanse eten en de cultuur – met name de culinaire rijkdom geworteld in Peru en Brazilië, aangezien zij een groot deel van onze identiteit uitmaken. Cool Earth is de perfecte partner voor ons om SUSHISAMBA’s erfgoed, de ondersteuning van het behoud van het regenwoud en de ingrediënten vanuit deze dorpen rechtstreeks naar onze gasten te brengen.’’
Sinds 2016 werkt SUSHISAMBA Londen samen met Cool Earth
Sinds 2016 werkt SUSHISAMBA Londen samen met Cool Earth aan een reeks initiatieven, met als resultaat een opbrengt van meer dan £180.000 voor de Engelse NGO. Van bezoeken naar inheemse dorpen in de Amazone om de mensen achter de ingrediënten te ontmoeten, tot aan epische benefieten die meer bewustzijn hebben gecreëerd en benefieten voor Cool Earth’s belangrijkste kwesties – de SUSHISAMBA/Cool Earth samenwerking heeft nu al een positieve invloed gehad op de regio.
Nu verleggen we de grenzen van onze samenwerking met Cool Earth nog wat verder. In 2018 breidt SUSHISAMBA voor het eerst de Cool Earth samenwerking uit tot een wereldwijd platform, waarin SUSHISAMBA locaties in Amsterdam, Las Vegas en Miami samenkomen ter ondersteuning van de bruisende relatie.
vrijetijdamsterdam.nl