Wisseling van de wacht bij Amsterdam Fashion Week
Amsterdam Fashion Week 2017. Foto: Team Peter Stigter

Wisseling van de wacht bij Amsterdam Fashion Week

“Het zinderde al enige tijd in modeland. Wie zal het te koop staande Amsterdam Fashion Week (AFW) kopen? Vanaf vandaag is de kogel door de kerk: de nieuwe eigenaresse is modeduizendpoot Danie Bles. Het voortbestaan van het tweejaarlijkse evenement is daarmee gegarandeerd”, dat heeft de Fashion Week afgelopen week kenbaar gemaakt via haar eigen website.

Verkoper Telegraaf Media Groep blijft als mediapartner betrokken bij Amsterdam Fashion Week. De nieuwe eigenaresse is bij het grote publiek bekend als styliste van BN’ers zoals Renate Verbaan, Chantal Janzen, Leontine Borsato en Sylvie Meis. Daarnaast heeft ze haar eigen programma op Telegraaf VNDG, haar blog bydanie.nl, een vintage store in Amsterdam en een eigen style school voor aankomende stylisten.

Ze heeft grootse plannen met Fashion Week. „Dit is voor mij het juiste moment voor een nieuwe uitdaging. Ik zit nu 20 jaar in het vak en die kennis kan ik hier goed gebruiken. Ik wil anderen laten zien hoe dit event leeft, zowel in de stad als in de rest van het land. Ik heb altijd al een eigen modeplatform willen hebben en droom er al langer van om alleen maar bezig te zijn met het bedenken van creatieve concepten om mensen te inspireren. De handtekening is gezet, dat is stap één. De tweede stap is wat lastiger. Alle ogen zijn nu natuurlijk op mij gericht en dat besef ik zeker”, aldus Danie Bles via de Fashion Week.

De shows worden verplaatst van januari en juli naar februari en september, net voor de shows in New York, Londen, Milaan en Parijs. En Mercedes is er als hoofdsponsor niet maar aan verbonden.

vrijetijdamsterdam.nl

Relevant artikel

Kleurrijke creaties en creatief talent tijdens Amsterdam Fashion Week 2017