Awakenings lanceert campagne: #TechnoTogether

Awakenings lanceert campagne: #TechnoTogether
Afbeelding via Awakenings

De evenementenindustrie staat nagenoeg stil. Clubs verdwijnen, banen gaan verloren en dansvloeren over de hele wereld zijn leeg. Er dreigt een hele cultuur te verdwijnen.

Zodra bedrijven en creatieve instituten deze crisis niet overleven zal er veel talent verloren gaan. Denk aan fotografen, dansers, kunstenaars, DJs, geluid en licht professionelen, productie crews, leveranciers, barpersoneel en club managers en vele andere banen en organisaties.

Kunnen festivals en clubs nog wel het risico volgend jaar lopen zodra er geen verzekeringen zijn? Zodra het wel weer mag, wie gaat erin investeren? Hoe zal dit onze cultuur beïnvloeden?

Het initiatief voor deze campagne is afkomstig van Awakenings: “Het is tijd om de handen ineen te slaan. We moeten ons laten horen in de wereld die uiteen lijkt te vallen. Techno is momenteel misschien niet in clubs, maar het leeft voort en komt terug. Daar zijn we van overtuigd. Terwijl de wereld steeds verder lijkt te polariseren, vormt techno voor velen een verbindende factor. Laten we met z’n allen sterk staan en onze industrie beschermen en behouden.

Onder de noemer #TechnoTogether is een video gemaakt voor iedereen die werkt in, of betrokken is bij de techno cultuur. Zij steken daarmee vrijwel iedereen die iets heeft met techno, een hart onder de riem: van luisteraars tot ravers, van artiesten tot festival en club crews, van agenten tot managers en leveranciers.

Naast de video is er artwork ontwikkeld dat door artiesten en andere techno-liefhebbers kan worden gebruikt om de campagne te ondersteunen: http://techno-together.com

Together we are techno.

#TechnoTogether