Arket, de formule van de Zweedse H&M Group, die mooie en doordachte producten ontwerpt met oog voor duurzaamheid, doet haar online intrede in China. In een persbericht heeft het merk laten weten een digitaal vlaggenschip te openen op e-commerceplatform Tmall. Arket was tot dusverre alleen actief in Europa. China zal voor de formule van H&M de eerste markt zijn buiten Europa.
824 miljoen actieve gebuikers
Tmall is het grootste e-commerce platform in China. Via het platform verkopen buitenlandse merken hun producten rechtstreeks aan Chinese consumenten. Tmall heeft 824 miljoen actieve gebruikers per maand. Er worden ruim 22.000 merken aangeboden.
Alibaba Group
Het platform welke in 2008 is gelanceerd, valt onder de paraplu van de in Hangzhou gevestigde Alibaba Group. Arket managing director Pernilla Wohlfart over het nieuwe partnerschap: “De samenwerking met Tmall is een geweldige manier om nieuwe klanten te ontmoeten.”
VTA Fashion
vrijetijdamsterdam.nl