
Tiqets heeft een investering van 60 miljoen dollar opgehaald. Deze investeringsronde werd geleid door Airbnb en werd mede ondersteund door onder meer eerdere lead-investors HPE Growth Capital en Investion. Met deze Series C ronde heeft Tiqets ruim 100 miljoen dollar opgehaald om haar wereldwijde groei hard door te zetten. Dat heeft Tiqets vandaag middels een persbericht kenbaar gemaakt.
Musea en attracties in meer dan 60 landen
Het online platform schrijft dat Tiqets sinds de oprichting in 2014 is uitgegroeid tot één van ‘s werelds grootste innovatieve online platformen waar consumenten wereldwijd toegangskaarten voor musea en attracties kunnen kopen. Tiqets is er vandaag de dag in geslaagd om miljoenen consumenten uit meer dan 190 landen te bereiken en consumenten te inspireren en kennis te laten maken met de vele musea en attracties in meer dan 60 landen.
Culturele ervaringen bieden
Met deze investeringsronde wil Tiqets de wereldwijde groei versnellen en de consument meer unieke culturele ervaringen bieden. Daarnaast zal Tiqets zich richten op het ontwikkelen van meer data gedreven technologische oplossingen voor musea en attracties om zo een breder publiek te bereiken, een betere bezoekerservaring te bieden en de omzet te laten stijgen.
Nieuwe en unieke plekken
“Tijdens een reis willen mensen graag nieuwe en unieke plekken ontdekken. Wij zijn onder de indruk hoe het team van Tiqets continue blijft innoveren op het gebied van technologie. Hierdoor zijn zij in staat miljoenen mensen te bereiken en hen gemakkelijk en last-minute toegang tot grote en kleine culturele attracties over de hele wereld te geven.”
Verborgen schatten
“Tiqets werd gelanceerd met de missie om cultuur voor iedereen meer toegankelijk te maken en de verborgen schatten van de wereld te ontdekken. Wij zijn enorm blij met de steun en expertise die Airbnb ons geeft om onze klanten nog betere en unieke reiservaringen te kunnen bieden.”
Over Tiqets:
Tiqets missie is cultuur toegankelijker maken. Tiqets innovatieve platform stelt bezoekers in staat om op ieder moment toegangskaarten voor musea en attracties te vinden, te boeken en te gebruiken. Sinds de oprichting in 2014, hebben miljoenen mensen via Tiqets kennis kunnen maken met de vele musea en attracties over de hele wereld. Door middel van instant, last-minute en mobiele tickets verbindt Tiqets zowel ‘s werelds verborgen schatten als top musea en attracties, met de consument.
Het bedrijf is in 2014 opgericht in Amsterdam en heeft vandaag de dag meer dan 200 man personeel. Tiqets opereert wereldwijd en heeft kantoren in Amsterdam (HQ), Seattle, Las Vegas, Orlando, Philadelphia, Londen, Kopenhagen, Parijs, Barcelona, Rome, Vienna, Bangkok, Tokio en Osaka.
vrijetijdamsterdam.nl
Lees ook: Black Friday: LEGO opent een flagship store in Amsterdam