Snelle bezorging van bestellingen steeds belangrijker

Als consument wil je een bestelling het liefst dezelfde dag nog in huis hebben. Denk aan een nieuwe outfit, een cadeau voor een vriend die morgen jarig is of bijvoorbeeld je nieuwe televisie. Kun jij ook niet wachten tot de bezorger aanbelt? Steeds meer webshops bieden de mogelijkheid om een bestelling die je vandaag plaatst, morgen al te leveren. Het verschilt per webwinkel of je de bestelling voor 17.00 uur of bijvoorbeeld voor 23.59 uur moet hebben geplaatst om gebruik te maken van de service vandaag besteld morgen in huis. Wist je dat steeds meer webshops inzetten op vandaag besteld, vanavond nog geleverd? Het is een manier waarop ondernemers zich kunnen onderscheiden van hun concurrenten. 

Betrouwbare bezorgdienst belangrijk voor ondernemer 

Ondernemers proberen zich niet alleen te onderscheiden door bestellingen dezelfde dag nog te laten afleveren. Ook zetten zij in op een duurzame samenwerking met betrouwbare bezorgdiensten. Om er een voorbeeld van te noemen: Trunkrs.nl. Deze partij levert pakketten in 99% van de gevallen binnen het afgesproken tijdvak af. Een fijn idee voor ondernemers; voor de consument is niets frustrerender dan een bestelling die buiten dit tijdvak geleverd wordt. Je bent de hele middag thuis gebleven en hebt aan het eind van de dag nog geen pakket in huis.

SMS kort voor de komst van de bezorger 

De service van Trunkrs gaat nog een stap verder dan het leveren van bestellingen binnen het tijdvak dat vooraf is afgesproken. Ook ontvangt de consument een SMS een kwartier voordat de bezorger zal verschijnen. Ideaal, wanneer je twijfelt of je nog snel de hond uit kunt laten of een boodschappen kunt halen. Het is voor alle partijen wenselijk dat een bezorging op het afgesproken moment plaatsvindt. 

Duurzaamheid een belangrijk thema voor consumenten 

Dat laatste punt hangt samen met het thema duurzaamheid. Iets wat consumenten steeds belangrijker vinden. Het niet nog eens langs hoeven te komen van een bezorger is een vorm van duurzaamheid; er worden immers minder kilometers gemaakt door de bezorgdienst. Als consument speel je hier zelf ook een rol in, door voor een tijdvak te kiezen dat je ook daadwerkelijk thuis bent. Niet alleen proberen bezorgdiensten het aantal gereden kilometers te verminderen, ook zetten zij in op het verduurzamen van hun wagenpark. Dit doen zij door bijvoorbeeld steeds meer over te stappen op een volledig elektrische vloot. Zo zijn zij CO2-neutraal en minimaliseren zij hun ecologische voetafdruk.Â