Feestelijke lancering nieuw Amsterdams influencer- & content marketingbureau XMPLE

Feestelijke lancering nieuw Amsterdams Influencer Marketing bureau XMPLE
Feestelijke lancering nieuw Amsterdams influencer- & content marketingbureau XMPLE

Confetti, champagne, waanzinnige cocktails, lekkere hapjes én zelfs spelen in de ballenbak stonden woensdagavond aan de basis van de feestelijke lancering van XMPLE, hét nieuwe, strategische influencer- & content marketingbureau dat opereert onder de vleugels van het onafhankelijke marketing- en mediabureau Mediaxplain*.

Feest in de ballenbak tijdens de lancering van XMPLE 

Vanaf donderdag 26 april breekt het nieuwe, strategische influencer- & content marketingbureau XMPLE de influencer markt open. Het bureau haalt de werkwijze rondom influencer marketing uit de black box. XMPLE hanteert daarmee als eerste in Nederland de hedendaagse wetten van media, voor dit mediumtype. Zo profiteren opdrachtgevers van de meest effectieve inzet van content, zonder verborgen kosten met focus op meetbaar resultaat. XMPLE is onderdeel van marketing- en mediabureau Mediaxplain* en biedt daarmee de mogelijkheid om influencer marketing optimaal te integreren in de algehele mediastrategie.

Feestelijke lancering nieuw Amsterdams Influencer Marketing bureau XMPLE
Hip en trendy publiek bij de lancering van XMPLE

Terwijl de genodigden woensdagavond in het pand van Mediaxplain* aan de Koivistokade 56 staan te swingen op de beats van Valerio, de televisiepresentator en acteur die sinds 2007 als dj actief is onder de naam Phalerieau wordt VTA bijgepraat over XMPLE, het nieuwe paradepaardje van Mediaxplain*. “Door onduidelijke tarieven en vele tussenpartijen is influencer marketing voor veel adverteerders allesbehalve transparant. Het is heel vreemd dat de markt de wetten van media-buying ineens vergeet, wanneer zich een nieuwe vorm van media aanbiedt. Zowel opdrachtgevers als influencers verdienen beter”, aldus Lukas Foks, die als Head of XMPLE samen met zijn team verantwoordelijk is voor het nieuwe influencer marketing bureau.

Feestelijke lancering nieuw Amsterdams Influencer Marketing bureau XMPLE
Oprechte interesse en bewondering tijdens XMPLE launch

Het bureau berekent geen marges en maakt inzichtelijk welk deel ten goede komt aan welke influencer. Hiermee wordt de exacte prijs van sterke content, bereik en interactie zichtbaar en versterkt XMPLE de band tussen influencer en adverteerder. Er werden al succesvolle campagnes gedraaid voor grote opdrachtgevers zoals Bolletje, BBC First, HBO, Modifast en VSM.

Feestelijke lancering nieuw Amsterdams Influencer Marketing bureau XMPLE
Lukas Foks: “De influencers uit ons netwerk kennen hun doelgroep het best en weten wat hen drijft.”

“Om de doelgroep te overtuigen van het effect van Protein Shape, lieten we bijvoorbeeld vier micro-influencers ruim twee weken lang hun actieve lifestyle met Modifast vastleggen. Daarnaast zorgden onze Digital Marketeers en Social Strategen voor een effectieve digital campaign én zetten we PR in om earned social visibility te realiseren”, geeft Lukas Foks als klein tipje van de sluier aan over één van de vele leuke projecten waar zijn team recentelijk aan heeft gewerkt.

Feestelijke lancering nieuw Amsterdams Influencer Marketing bureau XMPLE
De biertjes en cocktails lieten zich onder de aanwezigen goed smaken

Naast transparantie staat XMPLE ook voor een impuls in kwaliteit en de totstandkoming van de relatie tussen opdrachtgever en influencer. Insights en data, op basis van panelonderzoek van Mediaxplain*, vormen de basis van iedere strategie. De doorvertaling naar aansprekende content wordt gevormd door influencers als mediapartner al vroeg in de conceptfase te betrekken. Hierdoor worden de uiteindelijke content en campagne authentieker en geloofwaardiger voor de doelgroepen. “Het opdringen van branded content, daar prikt men al snel doorheen. De influencers uit ons netwerk kennen hun doelgroep het best en weten wat hen drijft. Die kennis en de passie voor het maken van aansprekende content, zetten wij graag in om de meest sterke koppeling met het merk te maken. En trouwens, voordat ik het vergeet, wil ik wel even de complimenten maken aan ons team, de drijvende krachten achter XMPLE,” laat Foks weten terwijl we vanuit onze ooghoek zien dat opdrachtgevers en relaties van XMPLE zich vermaken met de voor de gelegenheid speciaal opgezette ‘picture perfect corner’ om je persoonlijke Insta-game uit te spelen.

Feestelijke lancering nieuw Amsterdams Influencer Marketing bureau XMPLE
De gasten werden op de wenken bediend.

Tot slot, wanneer we de bezoekers tevreden het gebouw zien verlaten, met een leuke tas vol cadeaus, laat Gun Nieuwenhuis, mede-eigenaar van Mediaxplain* nog weten: “De komst van XMPLE biedt ons de mogelijkheid onze opdrachtgevers nog sterker te faciliteren middels volledig geïntegreerde campagnes waarin influencers al vaker een sterkere rol krijgen. De kennis en ervaring die bij Mediaxplain* op andere mediumtypen aanwezig is, versterkt hierbij de belofte van de nieuwe tak. Tegelijkertijd zorgt het autonome karakter van XMPLE er voor dat we verder kunnen pionieren binnen nieuwe domeinen, terwijl we de gangbare kwaliteitseisen kunnen waarborgen voor elke opdrachtgever.”

Door: Rik Verkaik

vrijetijdamsterdam.nl

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here