D/DOCK en Nachtlab Agency join the stage!

D/DOCK en Nachtlab Agency join the stage!
Hotel De L’Europe in Amsterdam

Amsterdam, 28 januari 2021 – Ruimtelijk ontwerp- en architectenbureau D/DOCK heeft een aandeel genomen in Nachtlab Agency, een ervaringsgericht marketing bureau. De fusie wordt direct zichtbaar in een aantal projecten, zoals de transformatie van de werkomgeving van de toekomst voor ABN AMRO in Amsterdam, de programmering van in ’t Huys (onderdeel van Hotel De L’Europe in Amsterdam), de ontwikkeling van een voormalige militaire basis tot een duurzame community en resort in Puerto Rico en tenslotte in Aardrijk, een festival rondom eco-systeem restauratie voor The Re-generation.

Een goede match

Coen van Dijck, CEO van D/DOCK licht de investering in Nachtlab Agency nader toe: “Wij matchen goed met Nachtlab Agency. Zij kunnen onze ontwerpen tot leven brengen en verrijken door middel van een ultieme mix van persoonsgerichte activiteiten, zoals evenementen, campagnes en bijeenkomsten. Activiteiten die een ruimte tot leven brengen, de ervaring van de gebruiker intensiveren en de missie van bedrijven en organisaties ondersteunen.

Het leven vieren

Vier het leven als een feest en laat gebouwen en de omgeving een groot podium zijn. Nachtlab’s aandeel in onze projecten garandeert een duurzame programmering en aanvulling van D/DOCK’s impact design concepten. Onze samenwerking zorgt ervoor dat we sterker staan in deze snel veranderende tijden. Wij voorspellen een grote vraag naar kleinschalige, gepersonaliseerde evenementen die een perfecte basis vormen voor een combinatie van D/DOCK’s blending concepten en de ontwerpen van Nachtlab Agency.”

Diepgaande verbinding

Sylvester Lindemulder, CEO Nachtlab Agency: “We leven in een tijd die vraagt om diepgaande verbinding met elkaar, met moeder aarde en ons bewustzijn. We kunnen niet anders dan onze levensstijl herzien en nieuwe verbindingen maken. Nachtlab Agency’s missie om betekenisvolle momenten te creëren, daagde ons uit om verder te kijken dan het traditionele podium. Shakespeare zei het al: “All the world’s a stage.” Hoe vernieuwend is het om experiential design te combineren met duurzaamheid, architectuur en landschapsontwerp? Ik kijk uit naar de creatie van ruimtes en momenten waarin we de gebruikers, ons publiek, zullen inspireren en verwonderen.”

Projecten

Door de huidige corona crisis is het einde van het traditionele kantoor in zicht. Nu is het juiste moment om de werkomgeving te herzien. In samenwerking met Edge Technologies ontwerpt D/DOCK de nieuwe thuisbasis van 98,000 m2 voor ABN AMRO in Amsterdam. Nachtlab Agency ontwerpt de werknemers experience en verzorgt de programmering en invulling van transformerende evenementen.

Publiek en kunstenaar

In september 2021 lanceert de ’t Huys een serie persoonlijke ontmoetingen tussen kunstenaar en publiek geïnspireerd op de Belle Epoch. Een privé brunch met kamermuziek of een intieme pas de deux, de hartslag van de dansers bijna voelbaar; publiek en kunstenaar waren nog nooit zo dicht bij elkaar. ‘t Huys als thuis voor cultuur; voor liefhebbers van dans, opera, muziek, theater en literatuur. Programmatisch samengebracht door Nachtlab Agency.

Hybride orkaanbestendige gebouwen

Een voormalige militaire basis in Puerto Rico wordt omgebouwd tot een duurzaam hotel/resort; 750 leegstaande militaire huizen worden re-designed en opgeknapt. D/DOCK’s Impact Development team werkt nauw samen met Nachtlab Agency om een festival hart voor de community te ontwerpen zodat hotelgasten en bewoners elkaar ontmoeten in harmonie met de natuur. Het flexibele design van een festival stage inspireerde D/DOCK tot het ontwerp van hybride orkaanbestendige gebouwen met de look & feel van een festival. Dit project bevindt zich in de eerste fase.

Een nieuw initiatief

Aardrijk is een nieuw initiatief omtrent biodiversiteit en The Re-Generation. Nachtlab Agency werkt samen met D/DOCK’s eco-restauratie label ReDock om lokale bewoners in contact te brengen met elkaar en de natuur op een boerderij. Aardrijk staat voor samen de handen uit de mouwen steken, werken in de natuur en leren van experts die vertellen over perma-cultuur, bio based design en verrijking van de aarde. Maar ook eten aan lange tafels en genieten van bekende artiesten die unplugged zingen en spelen rond het kampvuur. ReDock geeft de kennis en tools om de biodiversiteit van de omgeving te verrijken en de boer te helpen zijn bedrijf te verduurzamen. Nachtlab Agency maakt het een onvergetelijke ervaring door de programmering (vijf opeenvolgende weekenden) in een festival setting.

Lees ook: Het verhaal achter Vereniging de Keyser