Reclamebureau vandenbusken viert 60-jarig jubileum
Arnout van den Busken (links) en Caspar van den Busken (rechts)

“De volgende generatie staat alweer te trappelen”

“Pieter van den Busken heeft vandenbusken opgericht in hartje centrum. Hij begon het bedrijf als grafisch vormgever maar werd als snel het gezicht van direct marketing in Nederland. Het bureau bestaat 60 jaar en wordt nu geleid door Arnout en Caspar, de zonen van Pieter. Het bureau is misschien wel één van de oudste direct marketing bureaus van Nederland. In 1977 is vandenbusken verhuisd naar Ouderkerk aan de Amstel, vlakbij de Johan Cruijff Arena.” Vrije Tijd Amsterdam ging met Arnout en Caspar van den Busken op zoek naar het geheim van vandenbusken.

Waar bestaat jullie dienstverlening uit?

“Het bureau ontwikkelt resultaatgericht reclame campagnes. Het doel van deze campagnes is om een imago om te buigen of een doelgroep in beweging te brengen.”

Hoe zou je de medewerkers bij vandenbusken omschrijven?

“Vandenbusken is een echte vriendengroep. Ze gaan voor elkaar door het vuur en helpen elkaar altijd om het beste uit een project te kunnen halen.”

Waarom is het leuk om bij jullie bedrijf te werken?

“Bij vandenbusken kan je werken tussen de ervaren reclamedieren en de young professionals. Iedereen leert van elkaar en trekt elkaar omhoog. We zien elkaar als familie.”

Zijn jullie nog steeds een echt familiebedrijf? Waaruit blijkt dit?

“Het bedrijf wordt nog steeds geleid door de familie Van den Busken. De broers staan na de 40 jaar van Pieter al 20 jaar aan het roer. De medewerkers, klanten en leveranciers worden gezien als familieleden. Iedereen staat voor elkaar klaar.”

Dit jaar bestaat vandenbusken 60 jaar. Wat is het geheim?

“Er is een eigenschap dat vandenbusken karakteriseert. En dat is pionieren. Altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden, innovaties en hoe het beter kan. Dat maakt het werken bij vandenbusken ook erg afwisselend.”

Kun je een aantal hoogtepunten uit de historie van vandenbusken benoemen?

“In de reclamewereld worden veel prijzen aan elkaar gegund. Zo heeft vandenbusken veel prijzen internationaal en nationaal gewonnen. Maar de belangrijkste waardering is vooral het Fonk Klanttevredenheidsonderzoek. Daar scoort vandenbusken de laatste jaren altijd een top 3 positie. En juist dat vinden we belangrijk want daar geven de opdrachtgevers cijfers en niet vakjury’s.”

Reclamebureau vandenbusken viert 60-jarig jubileum

Hebben jullie een speciale binding met Ouderkerk aan de Amstel? Werken jullie bijvoorbeeld samen met lokale ondernemers of sportclubs?

“Amsterdam en Ouderkerk aan de Amstel zitten in ons hart. Het is waar we vandaan komen en wonen. We geven ook graag terug aan de gemeenschap. Zo doet vandenbusken veel voor Beth Haim, de Portugees-Israëlitische begraafplaats, Museum Amstelland, De Hollandsche Molen en lokale sportclubs zoals SV Ouderkerk.”

Heeft Corona veel invloed gehad op het bedrijf?

“De gehele reclamebranche is zwaar getroffen. Het was een zware tijd. Maar vandenbusken ziet dat markt weer erg goed aantrekt en heeft het gelukkig weer erg druk!”

Hoe kijkt vandenbusken naar de toekomst?

“Met heel veel plezier! En met ongelofelijk veel energie. Die 60 jaar is absoluut iets waar we trots op zijn. Maar wij kijken vooral uit naar de komende 60 jaar en hoe we kunnen blijven vernieuwen. De volgende generatie staat al te trappelen!”

Vrije Tijd Amsterdam feliciteert vandenbusken met het 60-jarige jubileum en wenst het bedrijf een mooie toekomst toe!

Rik Verkaik, Vrije Tijd Amsterdam

    Bij Vrije Tijd Amsterdam krijg je korting op de mooiste lokale initiatieven. Iedere maand hebben we de beste acties.
    Deze keer: 20% korting bij Amsterdenim!

Koop Amsterdamse denim met maar liefst 20% korting!

Exclusieve kortingen via Vrije Tijd Amsterdam

Gebruik de kortingscode VTA20 en krijg 20% korting op je aankoop bij Amsterdenim.

Pak nu je korting