FVD witheet op college na nieuwe autoplannen voor Amsterdam

De leden van de Forum van Democratie koken van woede vanwege de nieuwe autoplannen voor Amsterdam, die donderdag werden gepresenteerd. ‘FVD raadslid Kevin Kreuger gaat er alles aan doen om het idiote benzine- en dieselautoverbod van het GroenLinks/PvdA/D66/SP-college van tafel te krijgen. Dwang is onacceptabel’, is de tekst die is te lezen op de Facebook-pagina van FVD Amsterdam.

Het Amsterdamse raadslid reageert, via een videoboodschap namens de FVD, op de nieuwe plannen van het college in Amsterdam.

https://www.facebook.com/FVDAmsterdam/videos/2903867409839372/

Bron van video: Facebook van FVD Amsterdam

Het kan toch nog gekker

“Als je hier denkt in Amsterdam dat het niet gekker kan, kan het toch nog gekker. Na het verhogen van de parkeertarieven en de aankondiging om zo’n 10.000 parkeerplaatsen op te heffen, heeft het college aangekondigd dat het vanaf 2030 verboden is om met je benzine- of dieselauto deze stad in te rijden. Wat dit concreet betekent is dat iedere Amsterdammer die in een auto wil rijden een peperdure elektrische auto moet kopen.

Linkse bobo’s op het stadhuis

Forum van Democratie ziet dit als het ordinair wegtreiteren van mensen die een andere leefstijl hebben dan de linkse bobo’s hier op het stadhuis. Daarom gaat Forum voor democratie er alles aan doen om dit idiote plan van tafel af te krijgen. Want als het aan ons ligt bepaalt u helemaal zelf hoe u zich door de stad beweegt”, aldus raadslid Kreuger via een videoboodschap.

Oude dieselauto’s al vanaf volgend jaar niet meer welkom

Benzine- en dieselauto’s mogen vanaf 2030 Amsterdam niet meer in. Oude dieselauto’s zijn vanaf volgend jaar al niet meer welkom in de hoofdstad. Dat schreef wethouder Sharon Dijksma van Verkeer in het Actieplan Schone Lucht, dat donderdag werd gepresenteerd.

Door: Rik Verkaik

vrijetijdamsterdam.nl

Credits: YouTube / FVD Amsterdam

Credits: Foto / FVD Amsterdam

Gerelateerd artikel: Raadslid Wil van Soest: ‘Losgeslagen coureurs per direct van de weg’