Laatste nieuws: Kerst in Amsterdam 2018

Laatste nieuws: Kerst in Amsterdam 2018
Laatste nieuws: Kerst in Amsterdam 2018

Beste bezoeker,

Nog geen plannen voor de kerst of de periode rond de kerst? Volg dan ons blog met leuke kerstontwikkelingen in Amsterdam! We houden u er graag van op de hoogte en wensen u alvast een fijne kerstperiode toe!

Nieuwsbericht: 13-11-2018

Ajax Winterfestival in de Johan Cruijff ArenA

Naast het Amsterdamse Winterparadijs is de stad een nieuw winters festival rijker. Ajax organiseert zaterdag 22 december de 1e editie van het Ajax Winterfestival in de Johan Cruijff ArenA. Tijdens dit festival speelt de voorpremière van de documentaire De Patatgeneratie een hoofdrol. Ook een exclusieve stadiontour is onderdeel van het programma. Deze bijzondere middag biedt bovendien een unieke kans op een ontmoeting met een aantal prominente (oud-) Ajax-spelers.

Het festival vindt plaats in het hoofdgebouw van het stadion en is te bezoeken van half twaalf in de middag tot en met zes uur ’s avonds. Naast De Patatgeneratie valt op 22 december veel meer te beleven in de ArenA. Zo kunnen de liefhebbers genieten van de Ajax-docu over Johan Cruijff en de documentaire Sjakie, een leven lang Ajacied. Sjaak Swart is aanwezig om de beelden van zijn karakteristieke commentaar te voorzien. Daarbij signeert Mister Ajax ook zijn carrièreboek Sjaak Swart 80.

Ronald de Boer behoort tot de oud-Ajacieden die worden geïnterviewd rondom de documentaire De Patatgeneratie. Met de docu’s over Cruijff, Swart en de Patatgeneratie schotelen Ajax en de Johan Cruijff ArenA de fans een uniek programma voor waarin Ajax-iconen een absolute hoofdrol spelen.

Tickets zijn verkrijgbaar voor € 24,95. Dit is inclusief een stadiontour, een bezoek aan de Ajax Gallery of Fame en toegang tot alle documentaires. Elk ticket geeft recht op een self guided tour door de JC ArenA. Tijdens de rondleiding kom je op plekken die normaal alleen toegankelijk zijn voor de spelers en trainers.

De tour voert je onder meer langs de kleedkamers van Ajax. In de Gallery of Fame zie je de belangrijkste prijzen en maak je kennis met de geschiedenis van Ajax. Zo valt er genoeg te doen en te zien tijdens de 1e editie van het Ajax Winterfestival. Er wordt geadviseerd de Ajax-kanalen in de gaten te houden voor het volledige programma.

vrijetijdamsterdam.nl

Nieuwsbericht: 10-11-2018

Ervaar een Ultieme Winterbeleving zoals nooit tevoren

Van 21 t/m 30 december vindt het Amsterdamse winterparadijs plaats in de RAI Amsterdam

Dit jaar openen ze de deuren naar een beter en groter winterevenement dan ooit tevoren! Van 21 t/m 30 december wordt de RAI Amsterdam (in-& outdoor) wederom omgetoverd tot dé plek voor jouw Ultieme Winterbeleving. Zowel overdag als ‘s avonds is er genoeg te beleven. Schaats onder een deken van lichtjes op de (veel grotere) binnen- en buitenschaatsbaan, ontdek het ultieme uitzicht over Amsterdam vanuit het mega reuzenrad en glij van de tubebaan op échte sneeuw! Vier de avond in de après-ski hut of op het winterfeest met o.a. Xander de Buisonjé. Het Amsterdamse Winterparadijs brengt de winter terug in Amsterdam!

Echte sneeuw!

Begeef je in een winters wonderland met echte sneeuw, langlaufen tussen de kerstbomen, gezellig curlen met je vrienden op de ijsbaan of houd een sneeuwballengevecht met je vrienden of familie. Rooster je marshmallow boven een knisperend vuurtje of ga naar de Christmas cinema voor nostalgische kerstklassiekers.

Winterfeest!

Blijf gezellig eten want de meest populaire horecazaken van de stad openen hier hun pop-up restaurants en brengen daarmee het lekkerste eten en drinken van Amsterdam onder 1 dak! Strijk neer aan één van de houten tafels en zorg dat je het avondprogramma niet mist, want niemand minder dan Xander de Buisonjé zal het winterfeest verzorgen!

Het Amsterdams Winterparadijs heeft nog veel meer te bieden. Bekijk hier alvast wat er te beleven is of kom gewoon gezellig langs en ervaar het zelf!

Website: hetamsterdamsewinterparadijs.nl

Nieuwsbericht: 5 november 2018

Onthulling feestseizoen etalages met in de hoofdrol Bobbie de Beer

Op 6 november onthult de Bijenkorf de etalages voor het feestseizoen met dit jaar als thema: ‘Make classic fantastic’. Via augmented reality komen de etalages tot leven. Hierin speelt Bobbie de Beer de hoofdrol. Bobbie helpt in de gehele campagne mee in alle voorbereidingen en geeft inspiratie voor de meest fantastische feestdagen.

Marjolijn Meynen, Directeur Marketing & Communicatie de Bijenkorf: “De Bijenkorf inspireert haar klanten dit seizoen door classics, iconische producten en tradities, de helden van nu te maken. Bobbie de Beer zie je overal terug, in de augmented reality etalages, in de nieuwe commercial, als talkshow host op social media en op de deBijenkorf.nl. Nieuw is de online persoonlijke gift finder waar de Bijenkorf speciale technologie voor heeft ontwikkeld. Met behulp van artificial intelligence komen ze al swipend tot het meest bijzondere cadeau met advies van Bobbie.”

Naast Bobbie de Beer staan ook andere tijdloze klassiekers dit seizoen centraal bij de Bijenkorf. Van de mooiste kostuums, the little black dress, tijdloze horloges en iconische cosmetica-producten tot heerlijke champagne, de Bijenkorf boltaart, traditionele kerstversieringen en alles voor een perfect gedekte tafel.

Traditiegetrouw zijn de etalages voor het feestseizoen de mooiste van het jaar. Ieder raam vertelt een verhaal en dit jaar zijn die ook te beluisteren. Via een met je telefoon te scannen berenpoot in de vorm van een QR-code, vertelt Hadewych Minis een Bobbie verhaal. Op de telefoon zijn de etalages ook nog te zien met augmented reality. Zo maakt Bobbie zijn eigen parfum in een laboratorium en versiert hij kerstbomen. Er is meer interactie in de etalages want met een druk op de knop opent zich een boek, wordt er muziek afgespeeld en kan de toeschouwer verlichting laten aangaan.

Bobbie de Beer is verkrijgbaar in de winkels en online en wel in vier verschillende formaten*. Maar ook als marsepeinen variant bij de Meesterbanketbakker. In een speciale uitgave van het Gouden Boekje wordt ‘Bobbies Berenfeest’ beschreven.

Op 15 november vindt voor de 11e keer Turn on the Lights plaats op de Dam. Dit evenement is ook te volgen via een livestream op de Bijenkorf Facebook. Dit jaar schittert Bobbie de Beer in de hoofdrol van het speciaal gecomponeerde muzikale avontuur. Tijdens deze avond gaat alle feestverlichting van de Bijenkorf gevels, 600.000 energiezuinige led-lichtjes, aan. Hiermee wordt het feestseizoen gestart.

In de nieuwe commercial voor het feestseizoen bereidt Bobbie zich in de Bijenkorf voor op de feestdagen. Er is een commercial voor Sint Nicolaas en een voor de kerstdagen. Vanaf 21 november is deze op tv te zien.

Service: Kerstshoppers

Vanaf 6 december kunnen klanten in elke winkel terecht bij de Kerstshoppers. De persoonlijke Kerstshopper helpt klanten aan de leukste cadeaus voor zichzelf of vrienden en familie. De cadeaus worden feestelijk ingepakt en men hoeft niet in de rij te staan om af te rekenen. Deze gratis service is vanaf 13 november te boeken via www.debijenkorf.nl/kerstshopper.

Leuk om te weten:

• Vorig jaar is de livestream van Turn on the Lights ruim 140.000 keer bekeken.
• Tijdens het feestseizoen wordt er 214.000 meter inpakpapier gebruikt.
• In alle winkels van de Bijenkorf zijn er in totaal 9 inpakbalies.
• Dit jaar helpen 60 kerstshoppers klanten met het vinden van de beste cadeaus.
• Er zijn 1500 kerstbomen in de winkels
• In totaal zijn 56 etalages ingericht met Bobbie de Beer
• In de etalages zijn 1667 beren te vinden
• De grootste Bobbie is maar liefst 2.30 meter hoog
• Het visual team op het hoofdkantoor van de Bijenkorf heeft een jaar gewerkt aan het concept voor het feestseizoen. Van de tekentafel tot de onthulling.
• Twee weken lang werken de visual teams in de winkels achter de schermen aan de opbouw van de feestseizoen etalages.
• Traditionele cadeaus zoals geuren en sieraden worden extra veel verkocht rondom de feestdagen
• Van alle online bestellingen werd er vorig jaar 5 keer zoveel ingepakt als cadeau in vergelijking met de rest van het jaar.
• 36 getrainde inpakkers staan dagelijks klaar om alle online bestellingen als cadeautjes in te pakken.
• De capaciteit bij het Klant Contact Center van de Bijenkorf verdubbelt in deze periode om alle klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn.

vrijetijdamsterdam.nl

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here